به اشتراک گذاری
FaceBook  Twitter  

1996-2008. باشگاهی صد ساله

100 سال پر از احساسات

 

 

تعداد کمی از ارگان ها میتوانند تولد 100 سالگی خود را جشن بگیرند، برای رسیدن به این هدف، نیاز به استحکام و تداوم در کار دارند. هدف از جشن صد سالگی بارسا این بود که میان گذشته ی با شکوه و آینده ای درخشان امید و پلی رو به فردا بسازد.

شواهد حاکی از احساسات بسیار زیادی در گذشته ی باشگاه میباشند، و بهانه ی خوبی برای نگاه کردن به سال های دور و نزدیک باشگاه میباشند. در این راه، شخصیت های مهم کاتالانی زیادی در رسانه ها و سازمان ها نقش بسزایی داشته اند. هنرمند مشهور Antoni Tàpies، پوستر 100 سالگی باشگاه را طراحی کرد، در نتیجه نام خود را به لیست هنرمندانی که نام نمادین اف سی بارسلونا را در جهان گسترش دادند اضافه کرد.

در فصل 1998-99 که جشن 100 سالگی برگزار شد، سالی تاریخی نیز بود، به خاطر موفقیت های ورزشی که در آن سال به دست آمد: هر 4 بخش تیم های حرفه ای باشگاه (فوتبال، بسکتبال، هند بال و هاکی) در آن فصل قهرمان لیگ هایی که در آن حضور داشتند شدند.

در سال 2003، زمانی که خوان لاپورتای جوان در انتخابات باشگاه برنده شد و به عنوان مدیر باشگاه انتخاب شد، تیمی جوان و پویایی از مدیران را به همراه خود آورد که توانستند چهره ی باشگاه را تغییر دهند. اولویت او این بود که موفقیت های ورزشی باشگاه بتوانند آثار بیشتری در چهره ی باشگاه در عموم و جنبه های اجتماعی داشته باشند.

این سال ها از هر لحاظ دیدنی و جذاب بود: موفقیت های ورزشی، افزایش بی سابقه در عضویت باشگاه، پیشرفت اقتصادی و تمرکز بی سابقه ی باشگاه برای پروژه های موسسات خیریه که به کمک بارسا انجام میشد و با قرارداد یونیسف در سال 2006 به اوج خود رسید، پروژه هایی اینچنینی بود که بارسا را در سراسر جهان بر سر زبان ها انداخت و مفهوم شعار "فراتر از یک باشگاه" را بیش از پیش نمایان کرد.

بیشترین انتظار برای همه، دومین کاپ اروپایی، به لطف تیمی رویایی با حضور رونالدینیو به دست آمد. برای هواداران بسیار رویایی بود که با دو پیروزی متوالی لیگ همراه شد.